aszf
Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft.
HATÁLYOS: 2025. május 1. napjától
JÓVÁHAGYÓ SZEMÉLY: Szaniszló Szilvia
Tartalomjegyzék
Változások jegyzéke:
Változtató neve | Dátum | Verziószám | Változtatott fejezet | Változás leírása |
---|---|---|---|---|
Szaniszló Szilvia | 2020.12.02. | 1.1 | 10.3 | SimplePay integráció |
2020.12.28. | 1.1 | I. | Felnőttképzési engedély és nyilvántartási szám, Tárhelyszolgáltató | |
2022.04.01. | 1.2 | IX. | Szállítási feltételek | |
2022.08.22. | 1.3 | IX. | GLS díjszabása | |
2023.01.30. | 1.4 | I., 4.5; 5.1; 9.6 | Tárhelyszolgáltató, Szállítási feltételek | |
2024.03.18. | 1.5 | 9.6.; 6.6. | Szállítási feltételek, ármegjelölések | |
2025.05.01. | 1.6 | Teljeskörű felülvizsgálat |
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által az ÁSZF II. pontjában rögzítettek szerint nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő Megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő) jogait és kötelezettségeit rögzíti (Szolgáltató és Megrendelő a továbbiakban együttesen: Felek).
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et módosítsa vagy kiegészítse. A mindenkor hatályos, egységes szerkezetbe foglalt általános szerződési feltételek, valamint annak korábbi verziói a Szolgáltató internetes oldalain elérhetőek. Az ÁSZF bármely változása nem alkalmazandó azon megrendelésekre, amelyek a módosítás vagy kiegészítés hatálybalépése előtt kerültek leadásra.
I. A Szolgáltató adatai
Cégnév: Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft.
Cégjegyzékszám: 01-09-260564
Nyilvántartó bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Képviseli: Szaniszló Szilvia ügyvezető igazgató
Székhely: 1116 Budapest, Temesvár utca 20. I. ép. I. em.
Telefonszám: (06-1) 320-0750, (06-1) 486-1771
E-mail: raabe@raabe.hu; klett@klett.hu; pons@pons.hu
Adószám: 10805349-2-43
Számlaszám: OTP Bank Nyrt., 11786001-20137371
Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-57414/2012
Csomagküldő tevékenység nyilvántartási száma: 103856/B/1
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/000955
Felnőttképzési engedélyszám: E/2020/000258
Tárhelyszolgáltatóink a Magyar Hosting (Websupport Magyarország Kft.).
Székhelye: 1119 Budapest, Fehérvári út 97-99., Cg.: 01-09-381419,
Elérhetősége: +36 1 700-2323, info@mhosting.hu
és a
Tárhely.eu Szolgáltató Kft.
Székhelye: 1144 Budapest, Ormánság utca 4. X. em. 241. ajtó, Cg.: 01-09-909968,
Elérhetősége +36 1 789-2-789, support@tarhely.eu
és a
ShopRenter.hu Kft.
Székhelye: 4028 Debrecen, Kassai út 129., Cg.: 09-09-020636
Elérhetősége: +36-1/234-5012, info@shoprenter.hu
illetve az
Appentum Kft.
Székhelye: 9025, Győr, Kossuth Lajos utca 12., Cg.: 08-09-027613
Elérhetősége: +36 20 520 9005, info@appentum.hu
II. Az ÁSZF hatálya
2.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden, a Szolgáltató által üzemeltetett https://www.raabeklett.hu/#cegunkrol-n meghatározott domain neveken, úgymint raabe.hu, klett.hu, pons.hu (a továbbiakban: Weboldal) elérhető elektronikus áruházakon (a továbbiakban: Webshop) keresztül a Szolgáltató által Magyarország területéről nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed továbbá minden, a Felek között Magyarország területén létrejövő kereskedelmi ügyletre, különösen:
- e-mailben foglalt, vagy postai úton megküldött megrendelés és annak visszaigazolása útján létrejövő szerződés,
- kiállításokon a Felek között közvetlenül létrejövő adásvételi, vagy egyéb szerződés,
- a bemutatóteremben történő vásárlás,
- a Szolgáltató kereskedelmi ügynöke, üzletkötője közvetítésével köznevelési, oktatási intézményekben kötött szerződések.
2.2. Az ÁSZF egyes rendelkezései értelemszerűen csak bizonyos szerződéskötési módok esetén, illetve a Megrendelők bizonyos körére vonatkoznak, az ÁSZF-ben jelzettek szerint.
2.3. Az ÁSZF 2018. 05. 25 napján lép hatályba és visszavonásig érvényes, az ÁSZF esetleges módosításai, illetve kiegészítései a honlapon való közzététellel lépnek hatályba.
III. Általános információk, a felek közötti szerződés létrejötte
3.1. A Felek között a szerződés ─ a szerződéskötés módjára figyelemmel ─ az alábbi időpontokban jön létre:
Amennyiben a szerződéskötés a Felek együttes jelenlétében történik:
- termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék birtokba adásával és ezzel egyidejűleg a vételár megfizetésével vagy a vonatkozó számla kiállításával jön létre,
- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés a megrendelés visszaigazolásával jön létre.
Amennyiben a szerződéskötés távollévő Felek között történik: e-mail útján vagy postai úton történő megrendelés esetén a szerződés a megrendelés visszaigazolásával, webshopban történő megrendelés esetén a szerződés a megrendelés e-mail útján történő visszaigazolásával jön létre.
3.2. Vásárlás elektronikus úton
3.2.1. A Szolgáltatónál elektronikus úton történő vásárlás e-mailben leadott megrendelés és annak visszaigazolása útján, továbbá a Webshopban leadott megrendelés és annak visszaigazolása útján történik, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
3.2.2. A Webshop szolgáltatásai a raabe.hu oldalon kizárólag regisztrációval, a klett.hu és a pons.hu oldalon regisztráció nélkül is elérhetőek valamennyi Megrendelő számára. A regisztrációval a rendelés státusza a Megrendelő számára is könnyen nyomon követhető, illetve a későbbi megrendeléseiket adataik újbóli rögzítése nélkül tudják megküldeni. A regisztráció az 5.6 pontban meghatározott módon törölhető.
3.3. A megrendelés visszaigazolásával a Felek között írásba foglalt szerződés jön létre. A Megrendelő a megrendelés megküldésekor az ÁSZF rendelkezéseit elfogadja. A Szolgáltató a szerződést az utólagos hozzáférhetőség biztosítása érdekében iktatja, és annak létrejöttét követő 6 évig őrzi.
3.4. A szerződés módosításának lehetőségére, a felmondás, illetve elállás jogára vonatkozó rendelkezéseket az ÁSZF XIII. pontja tartalmazza.
3.5. A szerződés nyelve magyar.
3.6. A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre, a Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
3.7. Ügyfélszolgálat: Raabe Klett Kft.
A Megrendelő felkeresheti az Ügyfélszolgálatot:
· személyesen: 1116 Budapest, Temesvár utca 20. I. ép. I. em.
· telefonon a (06-1) 320-0750; 320-8632 számon, ügyfélfogadási időben
· e-mail-ben a raabe@raabe.hu; klett@klett.hu; pons@pons.hu e-mail címeken
· a Weboldalon a „Kapcsolat” menüpontban
3.8. Felelősségkizárás
A Szolgáltató nem felelős a weboldal vagy digitális szolgáltatás használatából vagy működtetéséből adódó károkért, vagy az alábbi esetek bármelyikéért, adódjon az bármilyen okból: az interneten küldött és/vagy fogadott adat meg nem érkezése; az internethálózat jelen szerződés teljesítését megakadályozó működési hibái; a fogadó készülékek vagy kommunikációs vonalak meghibásodása, bármely tartalom vagy adat elvesztése; bármely szoftver vagy weboldal meghibásodása; programhibák, rendkívüli események következményei vagy technikai hibák; ideértve a vis majort; valamint a Megrendelő internetszolgáltatójának díjait is.
IV. A szerződés tárgya
A szerződés tárgyát a Szolgáltató által értékesített/megjelentetett és a Megrendelő által megrendelt kiadványok, így különösen cserelapos kézikönyvek és a hozzá tartozó kiegészítő kötetek, információs lapok, hírlevelek, kötött könyvek, szoftverek, CD/DVD-termék, társasjátékok, bábok, digitális (online) kiadványok és szolgáltatások, továbbá konferenciák és képzések képezik.
4.1. Cserelapos kézikönyv
A cserelapos kézikönyv egy induló alapműből, és a hozzá kapcsolódó, évi 4-6 kiegészítő, aktualizáló kötetből áll. A Megrendelő a kiegészítő köteteket az alapmű megrendelésével – külön térítés ellenében - automatikusan megkapja. A Szolgáltató weboldalain feltüntetett alapmű ára nem tartalmazza a kiegészítő kötetek árát, az külön kerül feltüntetésre a kiadvány termékleírásánál. Az alapmű megrendelésével történő előfizetés az alapmű számlázási dátumától számított egy évig érvényes, ezt követően automatikusan meghosszabbodik, és mindaddig fennáll, amíg a Megrendelő írásban másképp nem rendelkezik. Az alapmű számlázási dátumától számított egy év elteltét követően a Megrendelő bármikor jogosult lemondani az előfizetést, azzal, hogy a lemondás kézhezvételekor már kiszállítás alatt álló kiegészítő kötet árát köteles megfizetni a Szolgáltató részére.
4.2. Hírlevél, információs lap
A hírlevél vagy információs lap évi 8-10 alkalommal megjelenő, 12-16 oldal terjedelmű szakmai kiadvány. Az előfizetés a Megrendelő által választott időtartamra vonatkozik (ez lehet fél év, vagy egy év), és ezzel egyező időtartamra automatikusan meghosszabbodik, amíg a Megrendelő írásban másképp nem rendelkezik.
4.3. Kötött könyv
A kötött (vagy ragasztott, fűzött) könyv többnyire egyszeri kiadású, hagyományos könyvformában megjelenő kiadvány. A megrendelés a Megrendelő által választott kötött könyvre vonatkozik.
4.4. Szoftver és CD/DVD-termék
4.4.1. A szoftver és CD/DVD-termék valamely digitális adathordozón (CD, DVD lemez) megjelenő kiadvány. A megrendelés a Megrendelő által választott szoftverre vagy CD/DVD-termékre vonatkozik. Amennyiben az adott kiadványt – a termék leírása szerint – a Szolgáltató időszakosan frissíti, aktualizálja, úgy az előfizetés a termék számlázási dátumától számított egy évig érvényes, ezt követően automatikusan meghosszabbodik, és mindaddig fennáll, amíg a Megrendelő írásban másképp nem rendelkezik. A termék számlázási dátumától számított egy év elteltét követően a Megrendelő bármikor jogosult lemondani az előfizetést, azzal, hogy a lemondás kézhezvételekor már kiszállítás alatt álló kiegészítő, frissítő csomag árát köteles megfizetni a Szolgáltató részére.
4.4.2. A kiegészítő, frissítő csomagokat a Megrendelő térítés ellenében az előfizetése keretében automatikusan megkapja/letöltheti, amiről emailben kap értesítést.
4.4.3. A Szolgáltató szoftver és CD/DVD-termékei Windows rendszerek alatt futnak, illetve böngészhetők. A fájlok megnyitásához Microsoft Office vagy Adobe Reader program szükséges. A Megrendelő a kiadvánnyal kapcsolatos bármilyen technikai probléma esetén segítségért fordulhat a Szolgáltatóhoz. A Szoftver- és CD/DVD – termékek futtatásához szükséges informatikai feltételeket a Megrendelő köteles biztosítani.
4.5. Digitális (online) kiadvány és szolgáltatás
Szolgáltató digitális tartalomra vonatkozó szolgáltatásait Megrendelő csak megfelelő technikai feltételek mellett: stabil, folyamatosan rendelkezésre álló, hálózati hibáktól és csomagvesztésektől mentes, minimum 1,5 mbps sebességű internetkapcsolattal, rendszeresen frissített Chrome, Chrome Android, Edge, Firefox, Firefox for Android, Safari on iOS, Opera Android, internet-böngészőprogram legújabb és azt megelőző verziójával és ezek futtatására képes eszközön tudja igénybe venni. A legtöbb tartalmunk Google Chrome rendszerre van optimalizálva, ezért a legjobb működés és felhasználói élmény ezen keresztül érhető el.
Ezekről a Megrendelőnek kell előzetesen tájékozódnia és gondoskodnia, ellenkező esetben a Szolgáltató szolgáltatását nem tudja megfelelő minőségben igénybe venni.
A digitális (online) kiadvány webes felületen keresztül elérhető, digitalizált formában megjelenő vagy letölthető termék és/vagy szolgáltatás lehet. Így például digitális (online) kiadvány a Szolgáltató weboldalain keresztül megrendelhető e-book (digitális könyv vagy pdf), hangoskönyv (online környezetben, böngészőben elérhető formában, regisztrációhoz kötött), online tananyag (e-learning felületen keresztül regisztrációhoz kötött), e-hírlevél, online hírszolgáltatás stb. Valamint a weboldalon és/vagy iOS és Android platformokon működtetett mobilalkalmazás keretén belül a Szolgáltató által kiadott nyomtatott termékek kiegészítő tartalmai érhetők el, hang, videó, kép és szöveges anyagok.
4.6. Konferencia, képzés
4.6.1. A konferencia vagy képzés (továbbiakban: Képzés) a Szolgáltató által meghirdetett és önállóan, vagy más intézménnyel együttműködve lebonyolított szakmai oktatás, képzés, ismeretátadás és információszolgáltatás. A megrendelés a Megrendelő által kiválasztott Képzésre vonatkozik.
4.6.2. Az adott Képzés tekintetében a lényeges információkat (így annak pontos dátumát, tematikáját, időbeli ütemezését, helyszínét, az előadók megnevezését, az ellátás jellegét) a képzés leírása tartalmazza. Amennyiben a meghirdetett képzés leírása nem tartalmaz minden adatot, úgy arról a jelentkezőket a rendezvény dátuma előtt legalább egy héttel írásban (e-mail) értesítjük. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a képzés helyszínét, az előadókat, illetve az időpontot az előzetesen közöltekhez képest megváltoztassa.
4.6.3. A Képzés helyszíne lehet digitális térben is, vagy online kontakt vagy távoktatás formájában. Mindkét esetben a Megrendelőnek kell biztosítani a 4.5 pontban foglalt digitális tartalomra vonatkozó tárgyi feltételeket. A távoktatás keretében meghirdetett online tananyagokhoz a hozzáférést a termékleírásban feltüntetett ideig biztosítjuk. A távoktatási tanfolyamaink kizárólag internetes környezetben zajlanak, személyes konzultációra nincs lehetőség. Ez alól kivételt képez, ha a tanfolyam leírása ettől eltérően rendelkezik.
4.6.4. A Szolgáltató előzetesen írásban értesíti a Megrendelőt, ha a Képzés megrendezésének körülményeiben jelentős változás történik. Amennyiben azonban a Szolgáltató a Képzés megrendezésében a helyszínnel, az előadóval, időponttal kapcsolatos jelentős változtatást hajt végre, a Megrendelőnek joga van jelentkezését a változtatásról szóló írásbeli értesítés kézhezvételétől számított 3 munkanapon belül lemondani. (A képzésszervezés sajátosságaira figyelemmel adott településen belül a tényleges helyszín változása nem minősül e tekintetben jelentős változtatásnak.) Ebben az esetben a Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a már befizetett részvételi díjat a Megrendelőnek 14 napon belül visszautalja.
4.6.5. Ha a Szolgáltató az eredetileg általa meghirdetett feltételeket jelentős változás nélkül fenntartja, a Megrendelő a képzés megkezdése előtt legalább 6 munkanappal az addig befizetett teljes díj visszatérítése mellett jogosult a részvételi szándéka lemondására. Amennyiben a Megrendelő a képzés megkezdése előtt 5, illetve 4 munkanappal mondja le részvételét, úgy köteles kifizetni a részvételi díj 50%-át. Amennyiben a Megrendelő a képzést megelőző 3 munkanapon belül mondja le a képzést, úgy a teljes részvételi díjat köteles megfizetni.
Lemondást a Szolgáltató csak írásban fogad el. A lemondás akkor válik hatályossá, amikor a Szolgáltató részére hozzáférhetővé válik.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés (l) pontjára tekintettel a Képzések esetében a fogyasztónak minősülő Megrendelőt a 14 napos elállási jog nem illeti meg.
4.6.6. Akkreditált, illetve minősített képzések esetén a Szolgáltató a Megrendelővel a helyszínen képzési szerződést köt, melyben a Megrendelő hozzájárulását adja a tanúsítvány kiállításához szükséges személyes adatainak a Szolgáltató, mint adatkezelő által történő kezeléséhez.
V. Regisztráció
5.1. A Weboldal főoldalán található Belépés/Regisztráció menüpont alatt, Mobilalkalmazás esetén a nyitóoldalon, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely két részből áll. Egy valós e-mail cím és egy választott jelszó megadását, továbbá az adatvédelmi és adatkezelési tájékoztatóban foglaltak megismerésére vonatkozó nyilatkozat bejelölését és némely weboldalon a Captcha (ellenőrző kód/jel) bejelölését követően a rendszer a megadott e-mail címre értesítést küld, és egyben belépteti a felhasználót (Megrendelőt) a fiókjába, ahol lehetősége van további adatok (név, adószám, szállítási és számlázási cím) megadására. A csillaggal jelzett adatok kitöltése kötelező. A Megrendelő a Weboldalon/Mobilalkalmazásban történő regisztrációjakor checkbox bepipálásával kijelenti, hogy az ÁSZF rendelkezéseit megismerte és elfogadja, és a Weboldalon közzétett Adatkezelési Tájékoztatót megismerte. A Szolgáltató a regisztrációról visszaigazoló e-mailt küld.
5.2. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Megrendelő a jelszavát elfelejti, vagy a jelszó illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt önálló személyként kezel. A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a Megrendelő fiókjának megfelelő menüpontjában van lehetőség.
5.3. Elfelejtett jelszó esetén az „Elfelejtetted a jelszavadat?” vagy „Elfelejtett jelszó?” linkre történő kattintást követően a Szolgáltató a regisztráció során megadott e-mail címre küld egy linket, ahol az új jelszó beállítható.
5.4. A felhasználói adatok, így különösen a jelszó titokban tartásáért kizárólag a Megrendelő a felelős. Amennyiben a Megrendelő tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszava illetéktelenek számára hozzáférhetővé vált, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, a Megrendelő köteles egyidejűleg a Szolgáltatót értesíteni.
5.5. A Megrendelő vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
5.6. A Megrendelő bármikor jogosult a regisztrációját törölni a raabe@raabe.hu, klett@klett.hu, címre küldött e-mail üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a Szolgáltató köteles haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül gondoskodni a regisztráció törléséről. A törlés megtörténtéről a Szolgáltató a Megrendelőt e-mailben értesíti. A Megrendelő felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott megrendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
VI. Megrendelés
6.1. Az ÁSZF 4.6. pontjában rögzített kivétellel a termékek, illetve szolgáltatások lényeges tulajdonságait, jellemzőit, a konkrét termékre/szolgáltatásra kattintva lehet megismerni. Ha a vásárlás előtt a termékkel, illetve szolgáltatással kapcsolatban a Megrendelőnek kérdése merülne fel, a Szolgáltató ügyfélszolgálatát megkeresheti. A Szolgáltató által forgalmazott termék használati utasítása ─ ahol ezt a jogszabályok előírják ─ a termékhez kerül csatolásra, társasjátékok esetében a doboz tartalmazza. Amennyiben jogszabály kötelező előírása ellenére nem kerülne csatolásra a termékhez használati utasítás, azt a Megrendelő kérésére a Szolgáltató haladéktalanul pótolja.
6.2. Amennyiben a Megrendelőnek a Weboldalon található bármely termékkel, szolgáltatással kapcsolatban a Weboldalon közölteknél több információra lenne szüksége, lehetősége van a Szolgáltató ügyfélszolgálatának megkeresésére.
6.3. A vételár a kiválasztott termék mellett magyar forintban feltüntetett összeg, amely – ettől eltérő, kifejezett megjelölés hiányában – az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a csomagolási-, szállítási és kezelési költséget.
6.4. A Weboldalról megrendelhető termékek vételára változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való közzététellel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem érinti. A Szolgáltató e-mailben értesíti a Megrendelőt, ha a termék átvehető.
6.5. A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a Weboldalon megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. A nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os ár nem minősül ajánlattételre felhívásnak, a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Megrendelő elállhat vásárlási szándékától.
6.6. A termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet alapján árcsökkentés bejelentése esetén meg kell jelölni a korábbi, a vállalkozás által az árcsökkentést megelőzően, meghatározott ideig alkalmazott árat. Ennek megfelelően a Weboldalon az alábbi ármegjelöléseket használjuk:
Eredeti ár: A borítón feltüntetett, kedvezmény nélküli ár.
Akciós ár: Az akcióban szereplő termékekre meghirdetett, az akció ideje alatt leadott megrendelések esetén fizetendő ár.
Korábbi ár: Az akciót megelőző 30 nap legalacsonyabb ára.
6.7. A megrendelés a Szolgáltató raabe.hu és a pons.hu Weboldalán keresztül regisztráció nélkül is történhet, de ebben az esetben is ki kell tölteni a megrendeléshez szükséges valamennyi kötelező mezőt. A Szolgáltatót a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
6.8. Megrendelés feladására a Webshopban a Kosár használatával van lehetőség. A Megrendelő a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba” vagy „Kosárba teszem” feliratra kattintással teheti Kosarába. A Kosár tartalmát megtekinteni, módosítani a kosár ikonra kattintást követően van lehetőség, ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a termék eltávolítható. Amennyiben a Megrendelő a Kosár tartalmát véglegesítette, kiválaszthatja a szállítási módot, illetve fizetési módot, majd bejelentkezhet a Weboldalra, amennyiben korábban már regisztrált, vagy regisztrálhat.
A Megrendelő ellenőrizheti a megrendelés feladása előtt rendelése adatait, módosíthatja a számlázási és szállítási címet, kiválaszthatja a fizetés és a szállítás módját, kuponkódot adhat meg kedvezmény érvényesítéséhez, valamint megjegyzést fűzhet megrendeléséhez. Ezt követően a Megrendelő bejelöli az ÁSZF elfogadására, valamint az Adatkezelési Tájékoztató megismerésére vonatkozó nyilatkozatokat, bejelölheti a hírlevél kérésére vonatkozó checkboxot, és a „Megrendelés elküldése” vagy „Megrendelem” feliratra történő kattintással elküldi a megrendelést.
A megrendelés leadása tehát a „Megrendelem” vagy „Megrendelés elküldése” gombra kattintással történik, ami a Megrendelő részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
VII. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
7.1. A megrendelés megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a Megrendelő részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Megrendelő által a megrendelés, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, az egyes termékek árát, a szállítási költséget, a fizetés módját és a fizetendő végösszeget.
7.2. A visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről a Megrendelő által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és a Megrendelő között. Amennyiben a Megrendelő fogyasztónak minősül, a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlata visszavonásának joga.
7.3. A Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött megrendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
7.5. A megrendelés és annak a Szolgáltató által történő visszaigazolása útján létrejövő szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény irányadó. Amennyiben a szerződés a Szolgáltató és a Ptk. fogalomhasználata szerinti fogyasztó, azaz a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy között jön létre, úgy irányadó rá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet is.
VIII. Adatbeviteli hibák javítása
8.1. A Megrendelőnek a megrendelés bármely szakaszában, a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák azonosítására és javítására a megrendelési felületen.
IX. Szállítás
9.1. A Szolgáltató a megrendelt Terméket a megrendeléstől számított 2 héten belül futárszolgálattal, vagy a Magyar Posta Zrt.-n keresztül juttatja el a Megrendelőhöz, az általa megadott szállítási címre. (A Szolgáltató aktuálisan készleten nem lévő termékeinél lehetőség van előrendelésre. Ebben az esetben amint a Termék elérhető, a Szolgáltató írásban értesíti a Megrendelőt.) A futárszolgálat munkanapokon munkaidő alatt (08.00–17.00 óra között) keresi a Megrendelőt a szállítmánnyal. Ezért a Szolgáltató olyan szállítási cím megadását kéri, ahol a Terméket a Megrendelő, vagy helyette harmadik személy munkanapokon 8.00 és 17.00. óra között át tudja venni. A teljesítés tényét a Termék átvételét igazoló, a Megrendelő – vagy a küldeményt helyette átvevő személy – által aláírt szállítólevél igazolja.
9.2. A Szolgáltató a Megrendelő által megadott, a kiszállításhoz szükséges adatokat (név, lakcím, telefonszám) az Adatkezelési Tájékoztatónak megfelelően – a kiszállítás teljesítése céljából – továbbítja a futárszolgálat, vagy a Magyar Posta Zrt. részére.
9.3. Amennyiben a megrendelés kiegészítő köteteket is magában foglal, azokat a Szolgáltató a megjelenést követően a Magyar Posta Zrt.-nek adja át a Megrendelőhöz való szállítás céljából.
9.4. A Szolgáltató saját hatáskörén belül teljeskörűen/messzemenőkig eleget tesz a szerződésszerű teljesítésnek.
Ha a Termék azért nem szállítható ki a Szolgáltató által vállalt szállítási határidővel a Megrendelő által megadott címre, mert a Megrendelő az adott címen nem található, vagy Megrendelő a küldeményt nem vette át, vagy a küldemény átvételét elutasította (megtagadta), a szállítási határidő be nem tartásáért a Szolgáltató nem vonható felelősségre és kártérítési követelés nem támasztható a Szolgáltatóval szemben. Bármely említett eset előfordulása esetén a Megrendelő köteles megtéríteni a Szolgáltatónak a sikertelen kézbesítésből eredő költségeit és felmerülő kárát.
A Szolgáltató a Terméket két sikertelen kézbesítési kísérlet után visszáruzza. Ilyen esetben a Megrendelő az Ügyfélszolgálaton érdeklődhet a Termék kiszállítása és annak akadályai iránt.
9.5. A Szolgáltató a digitális (online) termékeket (például e-book), továbbá a használatba vételhez szükséges belépési adatokat (login név és jelszó) e-mailben juttatja el a Megrendelőhöz, a megrendelésében megadott e-mail címére. Ebben az esetben teljesítésnek a login nevet és jelszót tartalmazó e-mail elküldésének napja tekintendő.
A megrendelésben rögzített adatok valóságtartalmáért, helyességéért a felelősség minden esetben a Megrendelőt terheli.
9.6. A Szolgáltató csomagolási és postaköltségre vonatkozó tarifái:
Az adott megrendelés tekintetében alkalmazásra kerülő konkrét tarifák az egyes megrendeléseknél kerülnek rögzítésre. A csomagolási és postaköltségek belföldi szállításra vonatkoznak! Az aktuális csomagolási és postaköltség áttekinthető a weboldal Fizetés, szállítás pontja alatt.
9.7. Személyes átvétel esetén a Megrendelő a megrendelt terméket munkanapokon 08.00–16.00 között a Szolgáltató telephelyén veheti át, amelynek címe 1116 Budapest, Temesvár utca 20. I. ép. I. em. Személyes átvétel esetén szállítási költséget természetesen nem számít fel a Szolgáltató.
Személyes átvétel esetében készpénzes és bankkártyás fizetésre van lehetőség.
9.8. A termék visszaküldése esetén a Szolgáltató a portóval, illetve utánvéttel megküldött csomagokat, valamint a sérült termékeket nem veszi át.
X. Számlázás, fizetés
10.1. Elektronikus számla
Alapvetően papírlapú számlát állítunk ki, de folyamatosan állunk át az elektronikus számlázásra. A konferenciák, képzések, valamint a digitális (online) kiadványok és szolgáltatások megrendelése esetén, ahol nem történik fizikai áruküldés, már elektronikus számlát bocsátunk ki.
A számlázóprogram az egyes elektronikus számlákat .pdf formátumban állítja ki.
A Megrendelő az elektronikus számláját a regisztráció vagy a megrendelés leadása során megadott e-mail címre kapott üzenetben, illetve az ügyfélszolgálattól igényelve érheti el, tekintheti meg utólag.
A Szolgáltató által kiállított e-számla számviteli és ÁFA jogszabályok által szabályozott, és adóigazgatási azonosításra teljes mértékben alkalmas. Az e-számlákat a hatályos jogszabályok alapján, elektronikus úton kell megőrizni. Az így kiállított elektronikus számla megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.
10.2. Számlatartalom
A Szolgáltató a weboldalain leadott megrendelésekről a hatályos jogszabályoknak megfelelő tartalmú számlát állít ki a Megrendelő számára. Megrendelő kötelezettsége és felelőssége minden a hatályos jogszabályok szerinti számlakibocsájtásához szükséges, Megrendelő által szolgáltatandó összes adat megadása. Megrendelő felelőssége a megrendelés során a számlára kerülő, rá vonatkozó adatok valóságnak megfelelő és pontos rögzítése, beleértve az esetleges elírásokat is.
Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 169. § értelmében a nem magánszemély részére szóló vásárlás esetén a számla kötelező tartalmi eleme a Termék beszerzőjének, szolgáltatás igénybevevőjének adószáma, csoportos általános forgalmiadó- alanyiság esetében pedig a csoportazonosító számának első 8 számjegye. Ugyanezen törvény 10. számú mellékletének alapján az adóalany köteles adatot szolgáltatni a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részére az általa teljesített termékértékesítésekről, szolgáltatásnyújtásokról kibocsátott vagy kiállított számláról, számlával egy tekintet alá eső okiratról. Az adatszolgáltatás a NAV felé digitális formában zajlik, melyhez a kiállított számlák érvényes adószámmal kell, hogy rendelkezzenek.
10.3. Utólag fizetendő termékek és szolgáltatások számlázása, fizetése
10.3.1. Amennyiben a termék vagy szolgáltatás leírása nem tartalmaz más utalást, úgy a megrendelt terméket vagy szolgáltatást a szállítás/teljesítés után is lehet fizetni.
A megrendelésről szóló számlát a termékkel együtt, vagy a szolgáltatás nyújtása után önállóan küldi a Szolgáltató, amelyet a Megrendelő köteles a feltüntetett fizetési határidőn belül kiegyenlíteni.
10.3.2. A Megrendelőnek lehetősége van a megrendelt termék, szolgáltatás ellenértékének bankkártyával történő kiegyenlítésére is, amennyiben a fizetési módnál a bankkártyás fizetést választja. Ilyenkor a tranzakció az OTP Mobil Kft. oldalán történik. (Részletes tájékoztatónk a fizetéssel kapcsolatosan a 10.3. pontban)
10.3.3. A Megrendelő fizetési kötelezettségét teljesítheti olyan postai csekkes befizetéssel vagy banki átutalással is, amelynek a Szolgáltató a kedvezményezettje.
10.3.4. Webshopjainkon alapvetően az alábbi fizetési módok közül választhat: banki átutalás, bankkártyás vásárlás, utánvét.
10.4. Előre fizetendő termékek és szolgáltatások számlázása, fizetése
10.4.1. Előre fizetendő szolgáltatások a konferenciák, a képzések, és minden olyan termék vagy szolgáltatás, ahol a leírás erre vonatkozó utalást tartalmaz. Ezen termékek és szolgáltatások körében a Szolgáltató a megrendelést vagy jelentkezést követően díjbekérőt vagy számlát küld a Megrendelő részére. Miután a Megrendelő befizette a díjbekérőben vagy számlán szereplő összeget a Szolgáltató javára, a Szolgáltató postai úton vagy e-mailben elküldi a megrendelt terméket a Megrendelőnek, illetve lehetővé teszi számára a szolgáltatás igénybevételét.
10.4.2. Előre fizetendő termékeknél és szolgáltatásoknál a Szolgáltató a megrendelés értékét kéri a Bankkártyás fizetési módot választva az OTP Mobil Kft. Simple Pay rendszerén keresztül kiegyenlíteni, vagy az alábbi számlaszámra átutalni: OTP Bank Nyrt., 11786001-20137371.
10.5. Részletes tájékoztató az interneten történő bankkártyás fizetéssel kapcsolatosan
A Szolgáltató részére az OTP Mobil Kft. biztosítja a kártyaelfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártyaelfogadó rendszere által a Simple Online Fizetési Rendszeren keresztül.
A Simple Online Fizetési Rendszert az OTP Mobil Kft. fejleszti és üzemelteti. Az OTP Mobil Kft. az OTP Csoport tagja.
A szolgáltatást igénybe vevő vásárlók online vásárlások esetében választhatják a Simple egyszerű és biztonságos fizetési megoldását. A Simple Pay online fizetéskor a Megrendelőt a Szolgáltató átirányítja a Simple Pay felületére, így a fizetés közvetlenül a OTP Mobil Kft. által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a Webshop oldalán. A Webshop a Megrendelő kártya-, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.
A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált fizetési eljárással. A szolgáltatás alatt a felhasználó, így a kártyabirtokos biztonságát szem előtt tartva a Simple tranzakciókat folyamatosan figyeli, s nem várt események megelőzésében nyújt segítséget.
MELYEK A TRANZAKCIÓ LÉPÉSEI?
A „Fizetés” gombra kattintva átkerül a Simple fizetési oldalára, ahol a bankkártya adatai megadásával vagy OTP Simple fiókjába történő belépéssel elindítja a tranzakciót.
A kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét.
A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben.
A fizetés eredményéről e-mail útján is értesítést kap, valamint a Simple rendszere visszairányítja a webáruház oldalára. Amennyiben az azonosítást a Megrendelő nem tudja végrehajtani, a tranzakció sikertelenül zárul.
Bővebb információ: https://simple.hu/
XI. Késedelmes fizetés vagy nem fizetés
Utólag fizetendő termékek/szolgáltatások vásárlása esetén, amennyiben a Megrendelő a második fizetési felszólítás ellenére sem tesz eleget fizetési kötelezettségének, a Szolgáltató – jogos igénye érvényesítése céljából – jogosult átadni a Megrendelő megrendelésével kapcsolatos, a Szolgáltató igényének érvényesítéséhez szükséges adatokat valamely kinnlevőségek behajtására szakosodott gazdasági társaságnak.
XII. Tulajdonjog-fenntartás
A Termék teljes vételárának kiegyenlítéséig a Szolgáltató a tulajdonjogát a Terméken fenntartja.
XIII. Elállás
13.1. Jelen fejezet rendelkezései kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki a Szolgáltatótól árut vesz, rendel, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
13.2. Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
A Fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
A Fogyasztó szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja elállási jogát.
13.3. A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
c) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
d) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
e) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
f) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási/felmondási jogát
g) szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki.
13.4. Az elállási jog gyakorlásának menete
13.4.1. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy e-mail útján) a Szolgáltató részére a jelen ÁSZF-ben rögzített elérhetőségek valamelyikére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a jelen ÁSZF mellékletét képező elállási nyilatkozat-mintát is.
13.4.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban rögzítetteknek megfelelően gyakorolta.
13.4.3. A Szolgáltató – amennyiben az elállási nyilatkozatot a Fogyasztó emailben küldi - e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
13.4.4. A Fogyasztó határidőben közli elállási nyilatkozatát, ha azt a 13.2. pontban megjelölt határidőben elküldi a Szolgáltatónak. Postai úton történő jelzés esetén a postára adás dátumát, e-mail útján vagy telefaxon történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő-számítás szempontjából.
13.4.5. A Fogyasztó elállása esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül a Szolgáltató címére, legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő-számítás szempontjából a termék elküldésének (postára adásának vagy futárnak történő átadásának) napja irányadó.
13.4.6. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli.
13.4.7. A Szolgáltató a portóval, illetve utánvéttel megküldött csomagokat, valamint a sérült termékeket nem veszi át. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
13.4.8. Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek azért merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy – amennyiben arra korábban sor kerül – a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.
13.4.9. A visszatérítés során az eredeti fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezett hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terhelheti.
13.4.10. A Fogyasztó kizárólag akkor felel a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
13.4.11. A szerződéstől való elállás esetén a Fogyasztó köteles tartózkodni a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás használatától és ezek elérhetővé tételétől harmadik fél számára.
13.4.12. Ha a Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén kéri a szolgáltatás teljesítésének megkezdését a Szolgáltatótól a 14 napos elállási határidő eltelte előtt és a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles a felmondás Szolgáltatóval való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a Szolgáltató számára megfizetni.
13.4.13. A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését.
XIV. Szavatosság és felelősség
14.1. Kellékszavatosság
A termék hibája esetén a Megrendelő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendelet hatálya alá eső ügyletek esetén e kormányrendelet rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. Ennek során a Megrendelő választása szerint kérheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna, vagy arányos árleszállítást igényelhet, a terméket a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kijavítást vagy kicserélést a Szolgáltató a Termék tulajdonságaira és a Megrendelő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha Megrendelőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a Megrendelő kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Fogyasztó és a Szolgáltató közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a Szolgáltató költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után a Szolgáltatóval haladéktalanul közölni. Fogyasztói szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
A Megrendelő a szerződés teljesítésétől számított 1 éves elévülési határidőn túl igényét már nem érvényesítheti. Amennyiben a Megrendelő fogyasztónak minősül, úgy ez az elévülési határidő 2 év.
Digitális tartalom szolgáltatása vagy digitális szolgáltatás nyújtása esetén a kellékszavatossági igények sajátos szabályaira a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet előírásai az irányadóak.
14.2. Felelősségkorlátozás
A Szolgáltató nem vállal felelősséget azon hiányosságokért, amelyek rajta kívül álló okokból erednek.
A Szolgáltató nem vállal továbbá felelősséget a termék rendeltetésellenes, illetőleg jogellenes használatából eredő károkért.
A Szolgáltató termékeinek tartalmát legjobb szaktudása szerint állítja össze, nem vállal azonban felelősséget semmiféle közvetlen / közvetett / következményi kárért, ideértve az elmaradt hasznot is, amely a termék esetlegesen nem teljeskörűen helytálló információt magában foglaló tartalmának felhasználásából, vagy a termékek tartalmának nem megfelelő értelmezéséből ered. A termékek önálló szerzői műveknek minősülnek, nem tekinthetőek a Szolgáltató hivatalos állásfoglalásának.
14.3. Termékszavatosság
Kellékszavatosság helyett a Megrendelő, amennyiben fogyasztónak minősül, a gyártóval vagy a forgalmazóval szemben termékszavatossági igényt is érvényesíthet.
Termékszavatosság esetén a Megrendelő kizárólag a hibás termék kicserélését (kijavítását) igényelheti.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban foglalt tulajdonságokkal. A Megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
A termékszavatossági igény a forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesíthető.
A gyártó/forgalmazó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
- a terméket nem üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy
- a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető; vagy
- a termék hibája jogszabály, illetve kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak/forgalmazónak elegendő egy okot bizonyítania.
A Megrendelő ugyanazon hiba miatt a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
14.4. Jótállás
A Megrendelő, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján, amennyiben annak értelmében fogyasztónak minősül, a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról szóló 10/2024. (VI. 28.) IM rendeletben meghatározott 10 000 forintot elérő eladási árú, új tartós fogyasztási cikkek hibája esetén jótállási igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. A jótállási idő 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, 250 000 forint eladási ár felett három év.
A Szolgáltató csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Jótállási igényét a Megrendelő a 14.1. pontban rögzítettek szerint érvényesítheti.
Jelenleg nem forgalmazunk kötelező jótállás alá tartozó Terméket.
A fogyasztónak minősülő Megrendelő és a Szolgáltató közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének speciális eljárási szabályait a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet tartalmazza.
XV. Szerzői jogok
15.1. A Szolgáltató valamennyi termékének – beleértve képzéseinek írásos anyagait is – tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. A Szolgáltató előzetes írásos hozzájárulása nélkül tilos a termékek tartalmát részben vagy egészben másolni, sokszorosítani, megjelentetni, értékesíteni, terjeszteni vagy bármilyen más módon felhasználni.
15.2. A Szolgáltató digitális (online) termékeinek tartalma is szerzői jogvédelem alatt áll. A megrendeléssel a Megrendelő nem a szoftver tulajdonjogát, hanem a használati jogát szerzi meg a vételár ellenértékeként.
15.3. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak.
15.4. A Weboldal, illetve egyes részei tartalmának fizikai vagy más adathordozóra mentése, vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából, vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása alapján engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
15.5. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Megrendelőnek a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
XVI. Jogérvényesítési lehetőségek
16.1. Panaszkezelés
A Megrendelő a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a 3.7 pontban megjelölt Ügyfélszolgálati elérhetőségeken jelentheti be.
A szóban, az Ügyfélszolgálaton előterjesztett panaszt a Szolgáltató haladéktalanul megvizsgálja, és amennyiben a panasz jellege ezt megengedi, szükség szerint orvosolja, Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali megvizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyben rögzíti álláspontját, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek átadja. A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt panasz esetén a jegyzőkönyvet a Megrendelőnek 30 napon belül az érdemi válasszal egyidejűleg e-mailben megküldi.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A Szolgáltató írásbeli panasz esetén annak kézhezvételét követő harminc napon belül köteles érdemi álláspontjáról a Megrendelőt írásban tájékoztatni. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasítást tartalmazó érdemi válaszában megindokolni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Megrendelőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Megrendelő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét.
A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon Megrendelő által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az azonosíthatatlan személy által tett fogyasztói panasz kivizsgálását a Szolgáltató mellőzheti.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
16.2. Egyéb jogérvényesítés
Amennyiben a Szolgáltató és a Megrendelő a panaszkezelés során nem jutnak egyetértésre, a Megrendelő számára az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre:
16.2.1. Fogyasztóvédelmi panasz. Amennyiben a Megrendelő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz.
16.2.2 Békéltető testület. A fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, gyors rendezése céljából a Megrendelő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület: Budapesti Békéltető Testület; 1016 Budapest, Krisztina körút 99. III. emelet 310.; levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Lakcím szerint illetékes békéltető testületek bekeltetes.hu oldalon érhetőek el.
16.2.3. Bírósági eljárás. A Megrendelő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári peres eljárás keretében Magyarország hatályos jogszabályaival összhangban.
A jelenleg hatályos ÁSZF letölthető innen: Hatályos ÁSZF
Hatályos 2024. március 25-től 2025. április 30-ig: letölthető innen.
Hatályos 2023. január 30-tól 2024. március 24-ig: letölthető innen.
Hatályos 2022. augusztus 22-től 2023. január 29-ig: letölthető innen.
Hatályos 2022. április 01-tól 2022. augusztus 21-ig: letölthető innen.
Hatályos 2020. december 28-tól 2022. március 31-ig: letölthető innen.
Budapest, 2025. május 1.
Szaniszló Szilvia ügyvezető